Науково-освітні електронні ресурси в Інтернеті, їх роль і завдання

електронні ресурсиЕлектронні бібліотеки книг, електронні архіви та інші науково-просвітницькі ресурси в останні роки стали дуже популярні і затребувані і в нашій країні, і в багатьох інших державах, де сильні наукові традиції і при цьому для популяризації наукових знань широко використовуються інформаційні технології. Кількість подібних сайтів неухильно зростає, більше того, розкрутка сайтів подібної тематики дозволяє привернути до них увагу самих різних читачів.

Електронні науково-освітні ресурси, відкриті для широкого мережевого доступу, фінансуються, як правило, зі спонсорських пожертвувань. У ряді країн діють і національні програми фінансування, зокрема, є вони в США, Японії та деяких європейських країнах. При цьому бюджет кожної програми може доходити до декількох мільйонів доларів. Електронні бібліотеки книг та інформаційних ресурсів затребувані, але не завдяки величезним затрачуваним на них спонсорським грошам, наприклад, таким як контекстна реклама сайтів видавничих будинків або книг-бестселерів. Дані ресурси живуть зовсім за іншими законами. Їх мета – не заробляти гроші для свого власника, а акумулювати і поширювати інформацію в електронному вигляді серед зацікавленої аудиторії. Електронні книжкові бібліотеки у великій мірі сприяють збереженню наукової та культурної спадщини, розвитку грамотності і знань, підвищують ефективність роботи і навчання в не залежності від соціального статусу учня.

У нашій країні перші розробки сайтів зазначеної тематики і спроби створення електронних науково-освітніх ресурсів мали місце ще в середині 90-х років минулого століття. В основному за подібні проекти бралися ентузіасти-аматори. Не дивно, що ресурси в той час з’являлися стихійно і були не дуже високої якості. Державна підтримка цієї галузі дозволила зараз досягти більш помітних результатів. У програми зі створення електронних науково-освітніх ресурсів книг та підручників включилися провідні державні та приватні ВНЗ країни, науково-дослідні інститути та освітні центри. На сьогодні перспектива електронних ресурсів знань в Україні представляється досить оптимістичною, а чи так це буде насправді, покаже лише час.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*